fbpx

נעים להכיר – דין אלמוג

דין אלמוג מדבר על כל מה שרציתם לדעת.

דין אלמוג גולש גלים מקצועי – על הספורט, משפחה, וקייטנות לילדים

מראיינת – חגית עוז לפורטל האקסטרים www.b-oz.co.il

 

למה דווקא גלישה גלים? מה הדבר הייחודי שמשך אותך?

אם אני משווה גלישה לתחומי ספורט אחרים, לדוגמא: טניס, המגרש הוא תמיד אותו הדבר, לעומת זאת הים הוא תמיד שונה, יש משהו מאוד מרגש בתפיסת גל, כל גל הוא שונה, כל גל מתנהג אחרת, אולי זה משהו בראש שלי, אני נורא נהנה מכל השינויים האלה כי אני אדם דינאמי ולכן הגלישה הכי מתאימה לאופי שלי.

בנוסף, הים מאופיים בהמון אלמנטים שמגרים מאוד את האדרנלין, אין מה לעשות זה ממכר.

איך תחום הגלישה השפיע על חייך?

גלישה זה החיים שלי, הגלישה לא באה מהצד והשפיעה עלי. אני זוכר בגיל 12, זו הייתה התחרות הראשונה שהלכתי לראות, באותה התחרות כבר אמרתי לאמא שלי – “זה מה שאני הולך לעשות עכשיו כל החיים שלי, ואת תראי שיהיו לי ספונסרים!” ובאמת הגלישה לקחה אותי כמעט לכל מקום אפשרי בעולם.
אני נהנה להגיע למקומות שהגלישה משפיעה עליהם גם מהבחינה התיירותית כמו הוואי,קוסטה ריקה, ארצות הברית ומקסיקו.

אני רוצה להתמקד במשפט שאמרת לאמא שלך: “זה מה שאני רוצה לעשות בחיים”, מה אמא שלך אמרה על זה?

ההורים שלי תמיד השפיעו עלי , היו לצידי ותמכו בי. אבא שלי ואמא שלי מלווים אותי בתחרויות מגיל מאוד צעיר.
כשהתחלתי בגיל 7 הייתי שייט לראשונה, שטתי על סירות קטנות שנקראות אופטימיסט, היינו נכנסים ללב ים ומתאמנים עם מאמן בסדרת אימונים מאוד רצינית, הייתי שייט במשך כמה שנים טובות ובגיל 9 עברתי לגלישת רוח, גם בגלישת רוח ההורים שלי ליוו אותי עד גיל 12 בתחרויות ובמקביל תמיד גלשתי גלים.
בגיל 12 החלטתי שאני רוצה לפרוש מגלישת הרוח התחרותית כדי להתמקד בגלישת גלים באופן יותר רציני, אמא שלי ליוותה אותי ורצתה מאוד שאצליח והיא בעצם זו שעזרה לי להגיע לכל התחרויות.

למה החלטת להתחרות בגלישת גלים דווקא ולא בגלישת רוח?

סיפור מצחיק, בגיל 11 התאמנתי עם מאמן גלישת רוח שהוא חבר טוב עד היום. המאמן של המועדון שבו התאמנתי החליט שכל קבוצת גיל תתאמן עם קבוצת הגיל שלה ואני מאוד נהנתי להתאמן עם החברה שהם יותר גדולים ממני כי הם היו יריבים תחרותיים נורא מאתגרים בשבילי וזה דחף את ההתקדמות שלי בגלישה.
שהוא החליט שאני אלך להתאמן עם חברה בגילי, החלטתי שאני לא רוצה לעשות את זה והחלטתי שאני פורש, זאת הנקודה שבעצם פרשתי מגלישת רוח.

איך אתה מחלק את הזמן שלך היום בין גלישת גלים, קייטסרף?

היום אני יותר מתמקד בגלישת גלים אבל כשהייתי צעיר יותר, בן 16, הייתי עושה הכל במקביל, מעצם הרצון להתנסות בהכל. גלישת רוח וגלישת גלים ולדעתי זה מה שבנה אותי כי כל התחומי ספורט האלה מעניקים לי את ההבנה הנכונה בים, בים אני מרגיש האדם הכי שלם בעולם וזה מרגיש לי הכי נורמלי בשבילי. היו ימים שהרגשתי שאני חי בהוואי, גולש בבוקר גלים, בצהריים שהייתה צפונית גולש קייט או רוח, ממש חלום.
זה נורא טבעי לי להיות בים.

אתה נוסע בזמנך לחופשות בחו”ל לגלוש ולהתאמן, מה האתר הכי מועדף עליך ולמה?

האתר הכי מועדף עלי היה עד לפני כמה חודשים המלדיביים, אני טס למלדיביים לפחות פעם בשנה, לאחרונה חזרתי ממקום שזה היה החלום ילדות שלי להגיע אליו – הוואי כמובן, מבחינתי הוואי מספקת את כמות האקסטרים והאדרלנין המדוייקת שכל גולש צריך אז זה המקום שאני הולך להיות בו בשנים הקרובות ובתקווה בכל שנה.

חייבים לפרגן לאנשים שעוזרים לך במהלך כל הדרך, תוכל לספר לנו עליהם?

לאורך כל הקריירה שלי בתור גולש יש המון אנשים שעזרו לי, כיום מי שמלווה אותי בתחום כבר קרוב לשש שנים זאת חברת בילבונג ישראל Bilabong Israel שמלווה אותי מגיל 18 ועוזרת לי להגיע למטרות שלי בתור גולש ובתור ספורטאי, כמובן, גם חברת אל מריק ישראל  Al Merrick Israel שמספקים לי את כל הציוד במקצועי שכולל גלשני גלים ולישים וכל היוצא בזה, וכמובן ארגון גולשי הגלים שעזרו לי להתקבל כספורטאי מצטיין בצבא בעקבות ההשיגים התחרותיים שלי בסבב הישראלי ובעולם, דבר שעזר לי לגלוש גם בתקופת הצבא.  אנשים נורא נורא טובים שעושים את העבודה הזאת באמת מאהבה לספורט וזה המקום באמת להגיד להם תודה

מה דעתך על עולם הנשים בגלישת גלים? איפה זה עומד היום? בעולם זה נראה שזה מאוד מתפתח , איפה זה עומד בישראל?

מבחינת לימוד יש יותר בנות שלומדות בצורה מסודרת, בנות מקבלות הדרכה ואוהבות ללמוד לעומת בנים שיגיעו לים וישברו את הראש איך לגלוש ללא הדרכה מקצועית. אני חושב שחשוב להשקיע את המשאבים שלנו במיוחד בנשים שמגיעות ללמוד כי גלישת הגלים ספורט המתאים לשני המינים.
העניין הבעייתי בגלישת גלים הן לבנים והן לבנות הוא עניין הגלים – אין אצלנו מספיק גלים ויותר קשה להיות מקצועי בצורה הזאת, אם היו יותר גלים אין לי ספק שנוכל לראות יותר תוצאות אצל נשים וגם אצל גברים מהבחינה המקצועית.

לגלישת גלים יש חוגים, קורסים, קייטנות אבל האם קיימת מתכונת שהיא קצת שונה למישהו שרוצה להיכנס לתחום בצורה מקצועית כדי שאחרים לא יגבילו אותו בקצב ההתקדמות?

חד משמעי, הפלטפורמה בארץ היא מאוד טובה, יש קייטנות גלישה וחוגים שמתקיימים לאורך כל השנה. הגלים בישראל נורא טובים ללימוד כי הם לא גבוהים מדי, יש לנו ימים שאפשר ללמד גלישה בים שהוא בינוני-נמוך. קל להיכנס לתחום, כשרוצים להיכנס בצורה יותר מקצועית אנחנו גם משקיעים בטיולים ומחנות גלישה בחו”ל, היינו בסרילנקה , אנחנו טסים פעם – פעמיים בשנה למחנה אימונים נורא אינטנסיבי, מצלמים בוידאו, הגולש רואה איך הוא גלש באותו יום, סוף היום אנחנו מפרקים את הגלישה של אותו גולש ובכך הם יכולים להשתפר.

מה חשוב שההורים שמביאים את הילד לקייטנת גלישה ידעו?

בגיל 7 אני לא מצפה מילד שיתחיל להגיע לרמה גבוהה ולהתחיל להתחרות, אני מצפה מהילד שבגיל 7 להגיע לים ולהרגיש בנוח, לאחר תהליך למידה של גלישת גלים בין אם זה קייטנה או חוג אני רוצה שהוא יבוא לחוף, יסתכל על הים וירגיש שהוא במקום הנכון והוא מבין את האלמטים של הים.
אני בתור מבוגר מגיע לים ומכיר אותו, יודע מה המגבלות שלו, אני אכנס ואזהר. אבל יש שמגיעים לים בגיל צעיר וזה נורא גדול להם. אני מלמד את ההורים להבין שהילד מגיע לים כדי להרגיש בנוח במקום הזה וברגע שילד מרגיש בנוח בים , הוא יכול לפתח יכולות שהן נורא שונות מילד אחר אם זה ביטחון עצמי, התמצאות בשטח, הבנה של המקום שהוא נמצא. אני אומר – גם אם הילד נהנה להיות בים, מגיע לחוג ולקייטנת גלישה עם החברים , פעם פעמיים בשבוע בים הוא יגדל ויהיה לאדם אחר בגיל 18, בנוסף הים הוא המרחב הפתוח הגדול ביותר שנשאר לנו היום, תחשבי על זה, כולם היום נמצאים בחדרים או במרחבים צפופים, זה מגביל את האדם.

לסיום, אני ממליץ להתנסות באחד ממסגרות הגלישה ואולי תתאהבו גם אתם.

 

 

דין אלמוג בוידאו המסביר מהי הגלישה בשבילו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן