fbpx

גלישה בחורף? // חיזוק המערכת החיסונית, כושר ועוד…

ריכזנו לכם כמה סיבות עיקריות למה לצאת לים ולהתחיל לקרוע את הגלים!

10 סיבות להתחיל
ללמוד לגלוש!

אמנם הגלישה התחילה בהוואי, אבל קיימים גולשים בכל העולם! 

אז אם את/ה רוצים להיות חלק מהקהילה המדהימה שלנו,  גולשי הגלים – סיכמנו לכם 10 סיבות למה להכנס למים, וכן כן , לגלוש גם בחורף!

10 סיבות מדוע הגלישה טובה לבריאותכם:

גלישה היא לא רק בילוי סופר כיפי. זו גם פעילות בריאה שמשפרת באופן דרמטי את בריאותכם ומקדמת אורח חיים מאוזן! 

להלן כל הדרכים שבהן הגלישה הופכת אותך לאדם בריא יותר:

1. מחזק את ליבך:

גלישה היא אימון קרדיו אינטנסיבי ששומר על הלב שלך פועם חזק כל הזמן. 

זה כמובן נהדר מכיוון שהוא יכול למנוע מחלות לב ואפילו התקפי לב ויכול לעזור גם לקוצר נשימה.

מכיוון שאנו חותרים על גלשן ומשתמשים בזרועות, ברגליים, בגב ועוד… בשלב זה הגוף נכנס למצב פעיל ומאמץ. כל ההנעה הזו גורמת לדם בשרירים לזרום. לאורך זמן הגלישה תסייע בהורדת לחץ הדם ובדופק המנוחה שלך,

מה שעלול לגרום לירידה בסיכון לשבץ מוחי, להתקפי לב ומחלות אחרות.

2. מגביר את טונוס (מסת) השרירים:

רוצה לבנות מסת שריר מבלי שתצטרך לחיות בחדר הכושר? 

גלישה עובדת על השרירים בכתפיים, בגב, בליבה וברגליים בו זמנית! full body workout

תגלה שהתמדה בגלישה תיפטר מאותה שכבת שומן עודפת תוך זמן קצר. והחלק הכי טוב הוא, שלא תרגישו אפילו שאתם מתאמנים מכיוון שגלישה כיפית פי מאתיים מבחדר הכושר וכמובן כשגולשים לא מזיעים שזה עוד פלוס מגניב!

3. שיפור שיווי המשקל:

אחד הדברים הגדולים ביותר שגלישה מלמדת אותך זה איך לשפר את האיזון שלנו לרמה ממש גבוהה!

זה חשוב לבריאות, ליציבה ולאורח החיים שלך באופן כללי. איזון טוב יכול לסייע במניעת תאונות, שברים ,נפילות וכמובן חיזוק השרירים הקטנים התומכים בחלקים מאוד חשובים בגוף.

4. מי מלח יכולים לנקות את העור:

האם ידעת שלמי מלח יש למעשה יתרונות מדהימים לעור שלך? 

המלח יכול לנקות חתכים ופצעים ואפילו לעזור בפינוי אקנה! 

בנוסף אם לא שמתם לב, טבילה במי מלח מנקה את מעברי האף שלכם ומונעת גודש ואלרגיות מיותרות.

 מי ידע שגם לחוף הים יש כל כך הרבה יתרונות חוץ מהיופי?

5. הימצאות באוקיאנוס מספקת יתרונות פסיכולוגיים:

המדע הוכיח, שגם להימצאות בקרבת האוקיינוס יש יתרונות נפשיים ורגשיים. על פי המכון PsychCentral:

“מינרלים באוויר הים מפחיתים את הלחץ, המלח במים משמר את רמות הטריפטמין, הסרוטונין והמלטונין במוח, המסייעים להפחתת הדיכאון או להגברת תחושת הבריאות הכללית שלך; 

מחקר נוסף מוכיח כי קולות הגלים משנים את דפוסי הגלים במוח, ומייצרים מצב של רגיעה. “

זה המדע קובע זאת, אין באמת שום תירוץ לא להיות בים.

6. שפר את השינה:

כל גולש מכיר את ההרגשה שלאחרי גלישה אינטנסיבית ומרגשת – לחזור מיד הביתה ולהתעלף.

לאלו שמתקשים לישון, פעילות גופנית תובענית כמו גלישה תעזור לכם להירדם מהר יותר, מכיוון שגופכם צריך להתאושש מהמאמצים שלו. נסה לגלוש כמה ימים ותיכנס לתבנית שינה קלה וקבועה תוך זמן קצר.

7. ויטמין D:

ויטמין D כל כך חיוני וטוב לגופך במובנים רבים.  ויטמין D יכול למנוע מחלות מרובות כמו אלצהיימר, סוכרת, אוסטאופורוזיס והתקפי לב. בנוסף מקטין את הסיכויים לדיכאון ושומר על מצב הרוח שלך חיובי ומאושר.

8. שיפור המערכת החיסונית שלך:

על פי ״LiveStrong״:

 “מי ים מכילים יסודות חיוניים, ויטמינים, מלחים מינרליים, יסודות קורט, חומצות אמינו ומיקרואורגניזמים חיים שיכולים לייצר השפעות אנטיביוטיות ואנטיבקטריאליות בכדי לסייע בקידום מערכת החיסון הבריאה. “

עצם השחייה במי האוקיאנוס מונעת ממך לחלות ואף מחזקת את המערכת החיסונית שלך וזה בהחלט משכנע אותנו ללכת לחוף הים כמה שיותר!

מחקרים הראו שלטבילת גופך באופן קבוע במים קרים יש יתרונות ענקיים לגופך. כניסה למים קרים מסייעת בהפעלת כוחות הריפוי הטבעיים של גופכם כדי לעזור לו להחיות מחדש את הסימפטומים של מצבים רפואיים שונים. זה גם משפר את מערכות החיסון והלימפה שלך כמו גם את זרימת הדם שלך.

הלחץ במים קרים הוא אנטי דלקתי ויכול לעזור להקל על כאבי ראש וכאבים. לא פלא שתמיד אומרים לך להתרחץ במי קרח כשיש לך פציעות גופניות!

9. בניית כושר גופני:

כל מי שחתר אל עבר הגלים שוב ושוב יודע שגלישה דורשת המון סיבולת לב-ריעה. זה כנראה אחד המכשולים הגדולים ביותר עבור אנשים שרק מתחילים לגלוש בפעם הראשונה וזה יכול לקחת קצת זמן לבנות כושר ייעודי לגלישה. אבל ברגע שתתרגל לזה, הסיבולת שלך תהיה יוצאת מן הכלל ותעזור לך לעשות פעילויות גופניות אחרות בחייך.

10. גלישה מלמדת אותך סבלנות ואהבה עצמית:

יש הרבה עליות ומורדות עד שבאמת לומדים לתפוס גל בקלות. הגלישה דורשת סבלנות, שכן גם גולשים ותיקים צריכים להמתין לגלים טובים או לתנאי מזג אוויר מושלמים.

זה גם מחייב אותך לתרגל קבלה עצמית – כשאתה מבין שאתה לא הולך לתפוס את הגל הזה כל פעם ולפעמים אתה לא ״מפרק את הים״ וזה בסדר. אתה לומד פשוט לחזור ולהמשיך ולתפוס את הגל הבא כי הגל הבא תמיד מגיע. 

תנו למנטרה הזו להיות בסיס לחייכם ותמצאו את עצמכם מאושרים ושלווים יותר!

 

*הכתבה אומנם נכתבה בלשון זכר אך פונה אל שני המינים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.